M1D Sokol

IMAGE:

Výrobce: Orličan Choceň (býv. Beneš - Mráz)
Konstruktér: Zdeněk Rublič
rok výr.: 1949 výr.čís.: 281
 
Motor: Walter Minor 4 III
výrobce- LET-záv.JINONICE PRAHA
konstruktér: Šimůnek
rok výr.: 1949
výr.čís.: 429H
 
Vrtule: INFAGNER,Bern,Švýcarsko
Typ:dřevěná,pevná,
Rok.výr.: 1962
výr.čís.: 258
 
Popis:
třímístný (2+1),dolnokřídlý jednoplošník, celodřevěné konstrukce se zatahovacím podvozkem. Křídlo dělené s přistávacími klapkami. Trup je proveden v celku s centroplánem s podvozkem, závěsy pro vnějši části křídel a stabilizační kýlovou plochou. Sokol M1D byl navržen jako cestovní,sportovní a cvičný v kategorii normální.
 
Celkem vyrobeno 290ks
8ks M1A(vč.prototypu,konf.2+0);
1ks M1B(prototyp motor TOMA )
115ks M1C (konf. 2+1);
165ks M1D;
1ks M1E (plovákový)
 
Historie :
1949-1959 Československo,im.zn.OK-DHU, provozovatel Aeroklub
1959-1996 Německo, im.zn.D-ENEV, majitel: A.Auer , letiště Konstanz
1996-2014 Rakousko, im.zn.D-ESOK, majitel: R.Schneglberger, letiště Scharding-Suben
2014- doposud Česká rep. im.zn.D-ESOK, majitel: D.Skála, letiště Plzeň-Líně
 
Výkony/váhy/rozměry:
Vmax .........................310km/h max.
Vcest při zemi ...............230km/h
Vcest.........................212km/h
Vpřibl .......................100-110km/h
Vso...........................75km/h
prakt.dostup .................4800m
dolet při Vcest ..............1000km
spotř.pal.při Vcest...........24,5l/hod
celk.obsah pal.nádrží ........125l
max.vzlet.vaha ...............800kg
prázdná váha. ................500kg
rozpětí ......................10,00m
délka ........................7,35m
výška ........................2,20m
nosná plocha .................13,80m2
TOP